Η γραφή ως δεξιότητα εντάσσεται κυριότερα στον τομέα της Λεπτής Κινητικότητας. Είναι το αποτέλεσμα της μικρής και συντονισμένης κίνησης των δαχτύλων. Βέβαια για μια αποτελεσματική γραφή συνηγορούν και άλλοι παράγοντες. Ακολουθούν σύντομα τα στάδια ανάπτυξης της:
1 έτους – 2 ετών: Μουτζουρώνει κρατώντας παλαμιαία το μαρκαδόρο.
2-3 ετών: Μπορεί να αντιγράψει κάθετες, οριζόντιες γραμμές και κύκλο. Στο διάστημα αυτό εκλεπτύνεται παράλληλα η ακρίβεια.
3-4 ετών: Μπορεί να αντιγράψει ένα σταυρό, ένα τετράγωνο, ένα τρίγωνο καθώς και Χ. Κάνει τις πρώτες προσπάθειες του για να γράψει το όνομά του.
5 ετών: Έχει εδραιώσει την κυρίαρχη πλευρά του (είναι αριστερόχειρας ή δεξιόχειρας). Ξεκινά το φορμάρισμα των γραμμάτων και των αριθμών.
6 ετών: Αποδίδει χωρίς καμία δυσκολία μικρά και κεφαλαία γράμματα. Γράφει καθαρά μικρές λέξεις, το όνομά του.
7 ετών: Γράφει καθαρά μικρές προτάσεις, ενώ δεν θα πρέπει να αντιστρέφει γράμματα πχ το ρ σε q. Δεν ξεχνά τόνους.
Αν παρατηρείτε οποιαδήποτε δυσκολία στα παραπάνω στάδια μπορείτε να αναζητήσετε μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση, η οποία θα κρίνει αν χρειάζεται παρέμβαση με σκοπό την προώθηση της δεξιότητας.
Επιμέλεια άρθρου: Αντωνία Παπαμιχαήλ, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια – Δ/τρια ‘Ταξιάρχης’